African Leopard 5 cedis 2017 gilded

5 сообщений • просмотрено 84 раз

Hello everybody,

I am new on this forum, because we just started to collecting coins.

We bought a couple of coins, and this one also.

We tried to find out al the details of this coin and the value also , but there is not much to find.

The coin is a African Leopard 1 oz  2017, 5 cedis,

( Ghana) and only the leopard is gold gilded.

So i hope you can help me

Salve,ecco qui la scheda,il colore giallo della sua moneta penso sia solo una placcatura

N#118912

Questo è il sito ufficiale della zecca che l ha coniata 

https://www.scottsdalemint.com/product/1-oz-ghana-leopard-999-fine-silver-coin-bu-in-capsule/

Grazie per la risposta.
Avevo già contattato Scottsdale e mi hanno detto che avevano effettivamente coniato la moneta.
Ma non sanno nemmeno dove dovrebbe essere dorato. Ce ne sono altre in circolazione, per quanto riusciamo a trovarne... ma dove e quale sarebbe il prezzo per la moneta del leopardo placcata in oro.
Ho tradotto con google, quindi è tutto corretto??

Un saluto Marion

Salve,si tutto corretto. Io credo che il valore della sua moneta sia lo stesso di quella normale.Non credo che una placcatura in oro possa alterare  di molto il valore , anche perché non è stato fatto nella zecca originale. Saluti

Hi, Ghana widely trade by its coin's authority worldwide as some other countries like Niue, Cameroon etc do. I'm sure it is privately issued coin issued according to private request. In fact nobody knows about it in Ghana (may be just Money Administration approved using Ghana's coin's authorazation), it just a form of bulloin trade. So consider it as onze silver bullion with according price.

» Политика форума

Используемый часовой пояс - UTC+2:00.
Текущее время - 10:41.